GRATIS KENNIS, TIPS EN ADVIES OVER LINKEDIN
Gebruik de zoekfunctie om het antwoord te vinden op je vraag.
Home » Gratis LinkedIn-tips, advies en uitleg
Lees hier alle gratis LinkedIn tips, nieuwtjes, artikelen en blogs, geschreven door LinkedIn expert Corinne Keijzer en partners over contentstrategie, contentmarketing, social selling, personal branding en employee advocacy, adverteren, online marketing en communicatie.
We zijn continu bezig met het bijwerken en schrijven van artikelen voor deze kennisbank. Heb jij een goed idee of een onderwerp waarover je een artikel wil zien? Laat het ons weten.
LinkedIn uitnodigingen – tips voor een succesvolle aanpak
Uitnodigingen op LinkedIn van onbekenden, vol spam, liefdesverklaringen of zonder persoonlijk bericht. Al sinds de dag dat ik mijn eerste LinkedIn training gaf, in 2010, hoor ik mensen hierover mopperen. Vaak terecht, maar soms is het ook gewoon onwetendheid. Daarom een artikel met de do’s, don’ts, tips en alles wat je verder wilt weten over LinkedIn uitnodigingen.
Gratis downloads als hulp bij je LinkedIn-activiteiten
Al jaren bieden we vanuit Digital Moves diverse gratis downloads aan om je LinkedIn-leven makkelijker te maken. Tot op heden deden we dit altijd op basis van een download via je e-mailadres. Nou, ik heb nu goed nieuws voor je: je hoeft geen e-mailadres meer achter te laten, je kunt zo alles downloaden. Gratis en voor nop.
Het LinkedIn algoritme – dit zijn de belangrijkste factoren
Het blijft een mysterie, dat LinkedIn algoritme. Niemand kan er echt de vinger op leggen, niemand weet exact hoe het in elkaar steekt. Het algoritme beïnvloedt wat er op de LinkedIn-tijdlijn verschijnt en dat is voor iedereen weer anders. Laten we deze factoren eens nader bekijken.
LinkedIn hashtags voor zichtbaarheid – de ultieme gids
Hoe zet je LinkedIn hashtags in? Hoe werkt het met het volgen, waar vind je ze terug en hoe zoek je er op? Onze LinkedIn expert Corinne Keijzer Legt uit.
Reposten, liken of reageren op LinkedIn – wat werkt het beste?
Wat is het verschil tussen liken, reageren en reposten op LinkedIn? Onze LinkedIn specialist Corinne Keijzer vertelt je álles erover in dit artikel.
Heb ik op LinkedIn een premium betaalpakket nodig?
LinkedIn expert Corinne Keijzer laat je de 4 verschillende opties zien voor het LinkedIn betaalpakket met ieder hun eigen doel en prijs. Maak je keuze!
- Van start-up tot gigant: de 20 meest fascinerende momenten van 20 jaar LinkedInon 4 mei 2023
Tijd voor een feestje! Waarom? LinkedIn bestaat maar liefst 20 jaar ?. Met momenteel 930 miljoen accounts wereldwijd in 200 landen heeft LinkedIn toch maar mooi iets neergezet sinds 5 mei 2003. Leuk om 20 fascinerende momenten uit deze 20 jaar door te lopen die impact hebben gehad, klein tripje door Memory lane zeg maar. Ik zou zeggen, pak een kop koffie (of wijntje, afhankelijk van het tijdstip haha) en geniet mee met deze lijst nostalgische opties, apps en oude lay-outs. Wedden dat je een en ander nog herkent?
- Boost je LinkedIn-profiel met behulp van Chat GPTon 30 maart 2023
Hoe kun je Chat GPT op LinkedIn gebruiken? Graag laat ik je een aantal handige tips zien die iedereen toe kan passen, of je nu wel of niet bekend bent met deze AI tool.
- 30 LinkedIn onderwerpen om over te posten op de tijdlijn – boost je profiel en bereikon 6 maart 2023
"Wat moet je nou toch op die tijdlijn plaatsen van LinkedIn? Artikelen en nieuws van de website, ja uiteraard. Maar wat verder? Wie zit er nou op mij en mijn posts te wachten? Ik ben toch helemaal niet interessant..." Veel mensen worstelen met dit vraagstuk en als je beseft dat maar 2% tot 3% van de LinkedIn-gebruikers in Nederland echt actief is, dan is het de hoogste tijd om je een handje te helpen. Zichtbaar worden en groeien in conversie, dat wil toch iedereen? Ik zou zeggen, aan de slag en pak die voorsprong op de concurrent!
- 7 redenen waarom mensen wél klikken op je website link in je LinkedInposton 26 september 2022
Het is een feit dat weblinks in LinkedInposts vaak het onderspit delven als het gaat om het bereik en engagement. Maar is het helemaal terecht om dat aan alleen aan het algoritme te wijten? Nee, zeker niet. En Daniel Roth, VicePresident van LinkedIn zelf, bevestigt nu ook in een reactie op een post dat het LinkedIn niet te doen is om het verkeer vast te houden op LinkedIn zelf. Maar waarom blijft het bereik dan zo laag?
- Persoonlijk profiel, groep of bedrijfspagina op LinkedIn – de verschillen uitgelegdon 22 juni 2022
Persoonlijk profiel, een bedrijfspagina of een groep op LinkedIn. Wanneer gebruik je welke optie en hoe zet je deze in? Zowel de eerste twee als de laatste twee worden nog wel eens door de war gehaald en niet altijd is duidelijk wat de verschillen zijn. Daarom in dit artikel een overzicht en hopelijk vooral meer inzicht om de juiste keuze(s) te maken.
- Wat is het verschil tussen liken, reageren en delen op LinkedInon 30 mei 2022
Een vraag die in vrijwel iedere workshop of sprekersessie bij mij voorkomt... wat is toch het verschil tussen liken, reageren en delen op LinkedIn? Wie ziet wat bij welke actie en wat heeft het grootste bereik? Tijd voor wat antwoorden.
- Hoe koppel je een leadformulier aan je LinkedIn bedrijfspaginaon 21 april 2022
Wil je meer leads halen uit je LinkedIn bedrijfspagina? Dan is deze optie misschien iets voor jou. Voeg een leadformulier toe aan je pagina en laat geïnteresseerden met één druk op de knop contact zoeken.
- Hoe werkt de LinkedIn Coverstoryon 28 maart 2022
Hij bestaat al weer even maar nog lang niet iedereen maakt er gebruik van op het persoonlijke LinkedInprofiel: de Coverstory. Recent zijn er een aantal wijzigingen geweest wat het nu nog interessanter maakt om deze profielvideo in te zetten. Ik laat je zien wat het is, wat de mogelijkheden zijn en waarom dit vooral voor veel mensen een mooie toevoeging is op de profielfoto.
- Het geheim van LinkedIn Social Selling – de zeven P‘son 15 maart 2022
Jaren geleden draaide het salesproces vooral om de drie B’s: Bellen – Bezoeken - Boeken. In mijn salestijd betekende dat wekelijks minstens tien klantenbezoeken, vele telefoontjes en vele mails vanuit de filosofie: massa is kassa. En dat dat principe werkt, bleek keer op keer uit de gerealiseerde targets. Toch voelde het soms als leuren. Herhaaldelijk de deuren langsgaan, in de hoop dat er nog wat business uit kon rollen. Het salesproces is door de jaren heen enorm veranderd. Met name LinkedIn heeft voor iedereen, die zich bezighoudt met sales, voor veel meer transparantie gezorgd. Jouw doelgroep is online binnen handbereik. Ook in de sales moet je je marketingactiviteiten tegenwoordig professioneel oppakken. Voor velen blijkt het vaak een grote uitdaging om bij het benaderen van prospects én het plaatsen van content niet te vervallen in ‘product-push’. Voor iedereen, die Social Selling optimaal wil toepassen op LinkedIn hebben we het LinkedIn Social Selling Model © ontwikkeld. Krachtige tips, die de kwaliteit van je salesproces optimaliseren en een toename van het aantal leads garanderen. De drie B’s zijn vervangen door de zeven P’s. In dit artikel lees je hoe jij deze stappen succesvol doorloopt.
- Hoe werken LinkedIn audio-eventson 10 februari 2022
Het is je misschien niet ontgaan, en ik heb het in mijn LinkedIn nieuws-overzicht van januari ook al aangestipt, LinkedIn introduceert audio events. Op dit moment experimenteert er een kleine selecte club LinkedInners met deze nieuwe optie maar hopelijk krijgt iedereen snel de mogelijkheid hiervan gebruik te maken want ik denk dat dit wel eens een héle mooie toevoeging zal zijn voor het platform.