Vragen waar je misschien nog antwoord op wil:
Of omdat je gewoon nieuwsgierig bent 🙂
De verwarring snappen we, er is ook héél veel te vertellen over LinkedIn. Voor iedere doelgroep met ieder een eigen doel is dat dan ook verschillend wat voor training je krijgt. Op onze website hebben we een opsplitsing gemaakt in medewerkers en beheerders van LinkedIn bedrijfspagina’s. Voor beide groepen bestaat er een training van 2 dagdelen en daarnaast een programma van 6 maanden. Het 6-maanden programma is een stuk uitgebreider, daar krijg je nog een extra dagdeel training bij, content maken met je telefoon, en 5 belangrijke online sessies die jou en je collega’s ook écht aan de slag krijgen op LinkedIn. De inhoud stemmen van te voren altijd af in een intake, het is en blijft namelijk allemaal maatwerk, geen training is hetzelfde en altijd gericht op de deelnemers en het bedrijf zelf.
De training bestaat uit een dagdeel training en 6-8 weken later een dagdeel praktijk-ervaringen delen aan de hand van de opdrachten. In het programma krijg je, naast deze twee dagdelen, ook een extra dagdeel 'Content maken met je telefoon' en 5 online sessies die jou en je collega's nog meer helpen om LinkedIn structureel in te zetten. Met het programma ben je daarnaast ook nog eens 6 maanden lang verzekerd van een directe hulplijn met de trainer en kun je altijd een beroep op hem of haar doen als je vragen of twijfels hebt of iets wilt overleggen.
"Waarom niet gewoon in een paar uurtjes uitleggen hoe LinkedIn werkt, dan zijn we er toch?"
Nee, niet echt. Tijd is een kostbaar goed, dus die vraag snappen wij helemaal, maar een paar uurtjes tijd alleen is vaak dure tijd. Alsof je een auto koopt zonder motor. Je steekt er geld in, het is niet compleet, het werkt daardoor uiteindelijk niet en dat is zonde van je geld én tijd.
De reden waarom wij kiezen voor meerdere dagdelen heeft 2 redenen:
- LinkedIn ontwikkelt razendsnel en wordt steeds uitgebreider qua opties en functionaliteiten. Er wordt voor de inhoud van onze trainingen altijd al een keuze gemaakt op basis van de wensen, maar wil je dat deelnemers de tijd en rust vinden om deze informatie goed tot zich te nemen, dan kun je het niet meer in 1 dagdeeltje proppen. Er zit een bepaalde structuur en opbouw in onze trainingen die nodig zijn om ook echt inzicht te krijgen in hoe LinkedIn werkt maar vooral ook om deelnemers echt aan de slag te krijgen op LinkedIn.
- Hoe enthousiast deelnemers ook altijd reageren en hoeveel goede voornemens ze ook hebben om LinkedIn meer in te zetten, uit onze jarenlange ervaring bleek dat daar in de praktijk uiteindelijk toch weinig van terecht kwam. LinkedIn moet onderdeel worden van de werkzaamheden, een dagelijkse routine, en dat krijg je niet zo snel voor elkaar met enkel een dag(deel) training. Vandaar dat we ook hebben gekozen voor een praktijkdag. Het brein heeft 6 tot 8 weken nodig om aan iets te wennen, zo ook de stof van de training en vooral het doén. Met behulp van gerichte opdrachten en een stok achter de deur via mailtjes (en in ons programma nog meer door de 5 extra online sessies) blijkt dat het meer tussen de oren gaat zitten en de resultaten verbluffend zijn na die weken. Je ziet collega's opbloeien en groeien op LinkedIn, meer durven, minder angst hebben en daarmee ook zichzelf en de organisatie meer op de kaart zetten. Kijk, dan levert een training ook echt iets op.
Resultaat: jij en je collega's een goed gevoel én wij een goed gevoel.
Zie ook onze cases op de pagina met ons aanbod.
Wil je toch heel graag een dagdeel training boeken, bijvoorbeeld voor verdieping, stuur dan een mail met wensen, locatie en aantal personen naar info@digitalmoves.nl
Naast bovenstaande trainingen en programma’s bieden we ook open trainingen en een speciale VIP training aan voor mensen die niet met collega’s kunnen of willen deelnemen (zoals zzp'ers, ondernemers, freelancers of bijvoorbeeld marketing/communicatiemedewerkers die geen afdeling met collega's hebben e.d). In beide gevallen kun je je individueel aanmelden. Bij een open training neem je deel met een aantal andere deelnemers van allerlei verschillende organisaties. Bij een VIP training wordt alle aandacht van onze LinkedIn-expert op jou gericht, je bedrijf, je eigen profiel, wat je maar wilt. Die invulling kun je helemaal zelf bepalen.
Nee, wij doen geen uitvoer, we geven alleen trainingen in het gebruik van LinkedIn. Dit doen we omdat we er van overtuigd zijn dat een LinkedIn-profiel alleen door de persoon zelf ingezet kan worden en niet door iemand anders. Het draait ten slotte om het werkleven, de verhalen, ervaringen en de kennis van die persoon en daar kan niemand beter over vertellen dan hij of zij zelf. De geloofwaardigheid zou anders verloren gaan, mensen prikken er snel doorheen als iemand niet zelf achter de knoppen zit. Bij een bedrijfspagina geldt ook dat wij geloven in de kracht van de organisatie zelf. Als je de posts laat maken door een extern bureau wordt het vaak oppervlakkige content en mis je de bezieling van het bedrijf in de posts wat nou juist zo belangrijk is voor een platform als LinkedIn. Het is dus beter om een of meerdere collega’s te vragen dit op te pakken en ze een training aan te bieden.
Recruiters kunnen een aanvraag doen voor een incompany training, of als je alleen bent, een VIP training. De inhoud zal volledig op de wensen en behoeften afgestemd worden. Onze trainer Alwin is zelf jarenlang recruiter geweest en kent alle fijne kneepjes van het vak. En dat in combinatie met zijn LinkedIn-ervaring, hoe mooi is dat?!
Werkzoekenden bieden we geen specifieke training aan. In dat geval verwijzen we je graag naar onze online academy waar je zelf met een video-training in je eigen tempo LinkedIn eigen kunt maken.
Wil je een training op gebied van de Sales Navigator dan adviseren we je een mail te sturen naar info@digitalmoves.nl met je wensen, het aantal personen en de locatie waar je de training wil laten uitvoeren. Wij sturen je met alle plezier een offerte toe.
Onze ervaring leert dat we met een groep tot 10 personen persoonlijke aandacht kunnen garanderen en de onderlinge interactie hoog kunnen houden, zonder dat het 'too much' wordt. We behandelen profielen, posts en andere wensen van je collega's direct in de trainingen. Bij meer dan 10 deelnemers merken we dat aandacht sneller verslapt, er minder vragen gesteld (kunnen) worden, mensen niet voldoende feedback kunnen vragen en krijgen op hun eigen profiel en posts, en daarom hebben we deze grens gesteld. Kwaliteit staat bij ons namelijk écht hoog in het vaandel.
We kiezen bewust voor een groep van maximaal 10 personen om de kwaliteit te kunnen blijven garanderen zoals je bij de vraag hierboven kunt lezen. Grotere groepen hebben daarom niet onze voorkeur. Voor bedrijfspagina-beheerders adviseren we zelfs de groep niet zo groot te maken en het aantal liever op maximaal 6 personen te houden. Een programma of training is vanaf 3 personen te boeken. Ben je alleen of met z'n tweeën, of vind je de prijs te kostbaar met zo'n klein groepje, dan raden we je aan een open training te boeken. Dit is dezelfde training als 'LinkedIn voor bedrijven' maar dan met deelnemers uit allerlei verschillende bedrijven.
Sprekerssessies zijn voor grote groepen waar wij niet individueel op profielen ingaan of persoonlijke wensen meenemen. Er is wel een intakegesprek waarin we het doel van de sessie naar boven halen en misschien neemt de spreker wat voorbeelden van een aantal profielen mee voor de herkenning, maar het is geen training waar je echt op de persoonlijke situaties en profielen ingaat.
Jazeker. Wij kennen dat gevoel van na een training, de vragen die opkomen zoals 'hoe zat dat ook alweer' en 'wat zei ze daar nou over'. Tijdens de looptijd van het programma mag je altijd je vragen stellen en tijdens de online sessies mag je over alles sparren, feedback vragen op je profielen of content en advies inwinnen over LinkedIn-vraagstukken.
Ook na het programma is de trainer altijd bereid je vragen te beantwoorden, tenzij het echt advieswerk of te inhoudelijk wordt. Dan is het handig misschien een vervolgsessie te boeken.
Absoluut! Ondanks dat onze trainingen en programma's zo volledig mogelijk () uitgewerkt staan op onze website, blijven ze maatwerk. We plannen voor aanvang een intakegesprek in om jullie wensen en doelen scherp te krijgen en passen daar de training volledig op aan. Ook kunnen deelnemers hun vragen van tevoren mailen om in de training daar antwoord op te krijgen.
Daarnaast houden onze trainers van een stuk spontaniteit en interactiviteit in de trainingen, dus kom maar door, neem álles mee wat jullie altijd al wilden weten over LinkedIn!