Google reviewscore: 4.9
4.9/5

Hoe maak je een LinkedIn productpagina aan

LinkedIn productpagina

De LinkedIn productpagina is een handige extra tab op je bedrijfspagina van LinkedIn. Hiermee laat je zien wat je in huis hebt qua producten en diensten. Ik laat je in dit artikel zien hoe je zo’n pagina opzet, wat je er in zet en waar je hem terugvindt. En uiteraard met de nodige extra tips😉.

Inhoud artikel:

Voor wie is de productpagina beschikbaar

Op dit moment is de productpagina beschikbaar voor organisaties in de volgende sectoren:

  • B2B-software
  • computerhardware
  • financiële diensten
  • verzekeringen
  • onderwijs
  • gezondheidszorg 
  • farmaceutische producten

Dit lijstje wordt uitgebreid in de toekomst, dus houd deze pagina in de gaten. 

Waar vind je de productpagina op LinkedIn

De productpagina vind je terug op LinkedIn bedrijfspagina’s. Een extra tab laat zien dat er producten (of diensten) uitgelicht zijn door de beheerders. Ook op de homepage zie je direct de eerste productpagina(‘s) al terug. 

Hier vind je de product pagina LinkedIn

Wat staat er op de LinkedIn productpagina

Klik je de productpagina open en/of heb je doorgeklikt, dan vind je daar de volgende onderdelen op terug:

Een CTA knop

Een CTA knop is een oproep tot actie met een link naar de website van het product of de dienst. Ook kan hiervoor in de plaats gekozen worden voor een Leadformulier. Je moet dan wel een URL invoeren met jullie privacy-beleid. De leads worden in een Excelsheet geïmporteerd.

Productinformatie

Net als op de hoofd-bedrijfspagina kun je ook op de productpagina een info stuk plaatsen. Het stuk bevat maximaal 1.000 tekens en is uiteraard helemaal gericht op product- (of dienst)informatie. Net als op de hoofdpagina spreek je de bezoeker aan en bedenk je ‘what’s in it for me’ vanuit hem of haar.

intro product pagina linkedin

Een link naar je website

De weblink naar je productwebsite kan afwijken van de link onder de CTA knop. Je bezoeker vindt de link terug op de productpagina door op ‘Meer’ te klikken. Ik vraag me af hoeveel mensen daar op klikken, het zit best wel verstopt. Maak daarom van je CTA de belangrijkste link en niet deze link.

Productwebsite bezoeken productpagina linkedin

Media - foto's en video's

Je kunt maximaal 5 foto’s en video’s toevoegen. Je kunt video’s rechtstreeks toevoegen maar ook via Vimeo of Youtube met een linkje. Maak hier gebruik van, het brein verwerkt beelden 60.000 keer sneller dan tekst. 

Houd voor afbeeldingen minimaal 1.128 x 376 aan. 
Houd voor video’s formaat 16:9 aan en plaats alleen horizontale video’s (landscape).

media product pagina

Uitgelichte producten

Net als op het persoonlijke profiel kun je posts uitlichten in ‘Uitgelichte producten’. Zowel eigen geplaatste posts als reposts zijn mogelijk om toe te voegen. Evenementen helaas niet. 

uitgelicht op bedrijfspagina met een productpagina

Uitgelichte klanten

Je kunt 21 klanten uitlichten op basis van hun LinkedIn bedrijfspagina’s. Persoonlijke profielen zijn dus niet mogelijk. De eerste klant staat direct bovenaan in onder de naam van je product.

uitgelichte klanten product pagina linkedin

Als je naar beneden scrolt in de pagina zie je de eerste 10 klanten staan. 

uitgelichte klanten productpagina op een bedrijfspagina
EEN BOODSCHAP VAN ONS

INCOMPANY TRAINING - LINKEDIN VOOR BEDRIJVEN

Speciaal voor bedrijfspaginabeheerders die op LinkedIn willen heersen

LEES VERDER

Hoe maak je een productpagina aan

Enthousiast geworden? Dan laat ik je nu zien hoe en waar je de productpagina aanmaakt. 

Als eerste ga je naar de bewerkingspagina van je company page. Daar klik je op ‘+Maken‘. 

product pagina aanmaken LinkedIn

Kies uit het lijstje dat volgt ‘Voeg een product toe‘.

product pagina aanmaken LinkedIn

Hierna loop je een aantal velden door waarin je aangeeft of je product dezelfde naam heeft als je pagina en de naam die je je product of dienst wil geven. Vervolgens vul je de volgende onderdelen in de linker kantlijn stap voor stap naar wens in op basis van wat je hierboven gelezen hebt.

productpagina aanmaken LinkedIn

Een paar extra weetjes en tips

Een aantal weetjes en tips om rekening mee te houden:  

  • Alleen de hogere beheerder of contentbeheerder van de bedrijfspagina kan een productpagina aanmaken.
  • Heeft je product dezelfde naam als de organisatie, dan wordt je productpagina een zogenaamd vlaggenschipproductpagina. Let op: dit is niet meer aan te passen na publicatie!
  • LinkedIn bepaalt of je productpagina online komt of niet. Je moet hiervoor geduld hebben. Er staat ‘2 weken’ maar bij mij duurde het 6 weken.
  • Bij de aanvraag moet je een aantal extra vragen beantwoorden voor LinkedIn. Ze willen weten in welke categorie je je product of dienst plaatst (zodat die eventueel aan het nu vrij beknopte lijstje toegevoegd kan worden). Ze willen ook weten wie concurrerende pagina’s zijn met soortgelijke producten/diensten. 
  • Je kunt zelf aangegeven voor welke doelgroep het product of de dienst geschikt is. Dit is op basis van functionaliteit.
  • Je kunt maar liefst 35 productpagina’s aanmaken waarvan 10 worden getoond op de bedrijfspagina. Voor de andere pagina’s moet de geïnteresseerde doorklikken. Ik zou zelf, indien mogelijk, maximaal 10 pagina’s aanhouden.
  • Ieder product is in meerdere talen te tonen. Ideaal als je een doelgroep in meerdere talen hebt. Maak je bijvoorbeeld een Engelstalig en Nederlandstalig product, dan ziet de lezer het in de taal van zijn of haar eigen instelling. Is diegene anderstalig dan Engels of Nederlands, dan ziet diegene de standaardtaal welke je zelf uitkiest. Meer info over taalinstellingen vind je hier.
EEN BOODSCHAP VAN ONS
Digital Moves - Incompany Trainingen LinkedIn

INCOMPANY TRAINING LINKEDIN

Meer succes en zichtbaarheid met jullie organisatie op LinkedIn

Onze trainingen stomen jullie klaar voor meer succes op LinkedIn. In een training van twee dagdelen of via ons exclusieve programma werk je met collega’s aan jullie LinkedIn doelen.

LEES VERDER

Deel dit artikel:

Laat een reactie achter

Foto van Corinne Keijzer

Corinne Keijzer

Corinne is sinds 2010 volledig gespecialiseerd in LinkedIn marketing en -strategie. Ze is officieel tot ambassadeur benoemd door LinkedIn en beschikt over de officiële LinkedIn certificeringen. Ze heeft haar diploma NLP Practitioner en een uitgebreide opleiding in breinkennis en hersenwetten. Hiermee weet zij zich te onderscheiden in haar trainingen en geeft ze haar deelnemers een groot voordeel. Corinne is een bekende auteur in Nederland, ze schreef honderden artikelen en maar liefst 4 bestsellers over LinkedIn. Ze is bekend van diverse media zoals RTL Nieuws, Telegraaf, AD, NRC, Nu.nl, RTL Z en Radio 1, 538 en Q-music. Wil je haar een keer uitnodigen voor een interview? Geen probleem, ze werkt altijd graag mee!

Open LinkedIn-trainingen voor bedrijfspagina-beheerders

Lees ook

10 handige apps en tools voor LinkedIn
LinkedIn

10 handige apps en tools voor LinkedIn

LinkedIn is werken. Niet alleen netwerken, maar ook investeren in content en communicatie met andere LinkedInleden. Dat het tijd kost is dan ook een gegeven, vooral als je het goed wilt doen. Daarom ben ik gek op tooltjes, apps en extensies die me tijd besparen. En die deel ik graag ook met jou.

Lees verder »
LinkedIn connectie verzoek
LinkedIn

LinkedIn uitnodigingen – tips voor een succesvolle aanpak

Uitnodigingen op LinkedIn van onbekenden, vol spam, liefdesverklaringen of zonder persoonlijk bericht. Al sinds de dag dat ik mijn eerste LinkedIn training gaf, in 2010, hoor ik mensen hierover mopperen. Vaak terecht, maar soms is het ook gewoon onwetendheid. Daarom een artikel met de do’s, don’ts, tips en alles wat je verder wilt weten over LinkedIn uitnodigingen.

Lees verder »
Hoe werkt het met de taalinstelling op LinkedIn? LinkedIn expert Corinne Keijzer geeft uitleg.
LinkedIn

Taalinstellingen op LinkedIn – hoe zit dat

De taalinstellingen zijn nog wel eens een struikelblok op LinkedIn. Wanneer ziet wie nu wat in zijn of haar taal en wat zijn eigenlijk de mogelijkheden tot het tonen van je profiel in meerdere talen? In dit artikel geef ik je alle ins en outs over álle taalinstellingen die er zijn op LinkedIn. 

Lees verder »
creator mode linkedin
LinkedIn

LinkedIn Creatormodus gebruiken – dit zijn de opties

De LinkedIn creatormodus (of creator mode) is een optie die heel interessant kan zijn voor je, vooral als je je veel bezighoudt met content op LinkedIn. Visuals zijn ontzettend sterk, je brein verwerkt beelden 60.000 keer sneller dan tekst. Daarom is het goed om te weten dat deze optie bestaat en wat het precies doet. In dit artikel laat ik zien wat er na activatie in je profiel verandert en welke extra opties je ineens aangeboden krijgt. 

Lees verder »
LinkedIn

LinkedIn cijfers 2023 – een overzicht

In mei 2023 bestond LinkedIn 20 jaar. Op dat moment telde het platform 930 miljoen geregistreerde accounts. Precies een half jaar later, op 1 november, staat de teller op…. 1 miljard! Tijd voor een feestje maar ook een lijstje met alle huidige LinkedIn cijfers.

Lees verder »
Winkelwagen
Scroll naar boven